» Przejdź do Menu «
DobrySennik.pl » Sennik » S » Samolot - znaczenie snu

Sennik Samolot

SamolotOznacza, że posiadamy szerokie horyzonty myślowe i staramy się dążyć do wyższych celów. Samolot odzwierciedla drzemiące w nas możliwości, które pragniemy urzeczywistnić, aby spełnić swoje skryte marzenia.

Jeżeli lecisz samolotem - dążysz do zaspokojenia własnych pragnień.

Gdy widzisz przelatujący samolot - oznacza możliwość spełnienia swoich planów.

Pilotować go - wysokie zaszczyty.

Widzieć spadający samolot - sen ostrzega nas przed porażką.

Jeżeli widzisz, jak płonie jasnym płomieniem - sukces.

Gdy dostrzegasz samolot wojenny - zagrożenie.

fot. sxc.hu/photo/1377008 , nitelife-d
Interpretacje internautów:

Samolot w snach łączy się z mitycznymi: pegazem oraz Ikarem. Mówi o głębokiej potrzebie przemiany, która często łączy się z ryzykiem i solidną dawką adrenaliny. Jeśli miejsce, w którym śnimy, że jesteśmy, stanowi pewien stan duszy (czy to stan uczuciowy, duchowy czy mentalny), to przelot samolotem symbolizować będzie głęboką potrzebę zmiany owego stanu, wielkie aspiracje i nadzieje.
Samolot we śnie ukazywać będzie więc maszynerię złożoną z naszych wewnętrznych możliwości, sił, potencjału, która, aby zrealizować ułożony przez nas plan, musi być wspierana poprzez zewnętrzne okoliczności, a przede wszystkim – przeznaczenie/ los/ siły kosmiczne (żywioł powietrza czy eteru – unoszenie się w przestworzach, zdanie na los).

Siedzieć wygodnie w samolocie, lecieć lub szykować się do startu – zapowiedź powodzenia, sukcesu, szczególnie jeśli docieramy tam, gdzie chcemy. Wówczas można mówić o pełnym sukcesie czy spełnieniu. Poczucie szczęścia, zadowolenia z siebie.

Samolot, który nie może wystartować – nasze pragnienia i aspiracje nie mają pokrycia w rzeczywistości. Pragnienie niemożliwego, brak środków i możliwości.

Samolot, który nie przylatuje – sposób myślenia czy życia oddala cię od twoich celów. Nieprecyzyjne starania, marnowanie energii.

Spóźnić się na samolot, gonić go – niewykorzystanie okazji, wahanie, rozłożenie energii na zbyt wiele działań, zbytnie zróżnicowanie wewnętrzne, nieumiejętność wyznaczenia sobie konkretnych ścieżek i celów.

Mieć wypadek lotniczy – twoje ambicje stoją w opozycji do możliwości uczuciowych, miłosnych czy zawodowych. Przeciwstawne aspiracje.
Latać zbyt wysoko – nierealne marzenia, niemożliwe do zrealizowania ambicje.

Latać z osobą płci przeciwnej – śmiałe plany w miłości.

Jeśli lecimy z kimś – zastanów się, kim jest dla ciebie ta osoba, co dla ciebie symbolizuje. To pomoże ci ustalić czego dotyczą owe śmiałe plany, ambicje.

Pilotować samolot – czuć się panem samego siebie, panować nad swoim życiem.

Widzieć go w powietrzu – przeczucie nadchodzącej zmiany, zastanawiasz się nad podjęciem radykalnych kroków, podjęciem działań.
Ważne jest, gdzie wybieramy się w podróż samolotem. Miejsce, w które chcemy dotrzeć, symbolizuje bowiem to, co chcemy osiągnąć na planie miłosnym, zawodowym czy duchowym.
~K.K.

Zobacz ostatnio zinterpretowane sny:
~Asia (8-04-2017r.) - Śniło mi się, że lecę jednym samolotem z moim meżem, ktory trzyma stery. W samolocie obok znajduje się jego brat, ktory prowadzi samolot. Lecimy równolegle, dość nisko nad ziemią, którą znam z dziecinstwa i dobrze mi się kojarzy. W pewnym momencie samolot prowadzony przez brata mojego meża spada w dół i się rozstrzaskuje. Oboje to widzimy i czujemy wielki żal, niedowierzanie... my jednak lecimy dalej. Jak zinterpretować ten sen?
~Aga (14-02-2017r.) - Widzę nadlatujący samolot, mały typu awionetka, który leci nisko nad głowami jakby chciał atakować. W koncu celowo trafia w budynek , kamienice w ktorej kiedyś mieszkała babcia, ale jakby opustoszała juz... Rozwala pół kamienicy, lecą cegły i kable z prądem, leci woda... Uciekam z podwórka kamienicy bo boje sie wody płynącej po kablach, szukam drogi ucieczki i budzę sie spocona i zdenerwowana...
~Beata (13-02-2017r.) - Zobaczyłam samolot, który miał wylądować. Ja byłam bardzo blisko. Na końcu pasu startowego stała skała. Samolot wylądował i zatrzymał się w ostatniej chwili przed skałą lekko w nią uderzając.Ja schowałam się za inne skały ale poleciały na mnie drobne kawałki piasku i skały. Nic mi się nie stało. Wróciłam na przyjęcie weselne.
~Wojtek (15-01-2017r.) - Znalazłem się w samolocie, miałem lecieć na jakąś wycieczkę, gdy samolot zaczął kołować, zorientowałem się, że muszę wysiąść, bo mama jest w szpitalu, samolot kołował przez centrum miasta, więc wyskoczyłem na chodnik i poszedłem na autobus.
~Ewi (10-01-2017r.) - Często mi się śni, że jestem na lotnisku i nie mogę znaleźć swojego samolotu. Błądzę po lotnisku, kluczę po jakiś dziennych miejscach, nawet wychodzę z hali odlotów, pytam ludzi, ale nikt nie jest w stanie wskazać mi znaleźć bramkę samolotu, którym mam odlecieć. W ostateczności okazuje się, że samolot odleciał beze mnie.
~Aga (5-01-2017r.) - Pilotowałam samolot i wydawało mi się to dziecinnie proste. Lot miał być do Turcji i miał trwać tylko trzy godziny. Byłam tam w powietrzu i jednocześnie oczekiwałam na odlot w poczekalni. Wszystko się przedłużało
~Zofia (20-10-2016r.) - Obserwowałam spadający samolot, który płonął jasnym płomieniem . Krzyczałam, że tam giną ludzie do nieznajomej kobiety .
~Tysia (9-08-2016r.) - Wybrałam się z jakąś postacią w podróż samolotem. Startowaliśmy nad wodą. Lecieliśmy nisko. Przeczuwałam upadek samolotu. Spadliśmy do wody, jednak nie było niebezpieczeństwa
~Urszula (3-08-2016r.) - W moim powtarzającym się śnie - jadę na lotnisko. W czasie podróży okazuje się, że zapomniałam biletu,pociąg którym mam dojechać na lotnisko ma poważne opóźnienie. Sen jest mocno stresujący. Bywa, że muszę się cofnąć taksówką do domu, albo, że docieram na lotnisko,gdy samolot już kołuje. Zawsze jestem spocona, zmęczona, ale towarzyszy mi nadzieja, że zdążę na czas. Nie spotykam po drodze żadnych konkretnych ludzi. Można powiedzieć,że ten sen jest pozbawiony ludzi. Jestem ja i bagaż i uciekający czas.
~aga (7-04-2016r.) - Śniło mi się, że moje dziecko miało lecieć do Francji na wycieczkę szkolną samolotem, okazało się jak jechaliśmy na lotnisko, że nie mamy spakowanej walizki dla dziecka. W popłochu szybko pakowaliśmy walizkę pakowałam do niej talerze , łyżki , kubki. Jechaliśmy na lotnisko i sytuacja była bardzo nerwowa bo byliśmy już spóźnieni a my nie znaliśmy numeru lotu , po prostu nic. Po drodze znalazłam się u swojej koleżanki i było u niej bardzo dużo zielonych drzewek w białych doniczkach. Przyjechaliśmy na lotnisko , było bardzo dużo klas z dziećmi, szukaliśmy naszej klasy która miała czekać na samolot.
Najciekawsze i rozszerzone interpretacje snów:

Lądujący samolot: W samolocie nagle moja mama przez przypadek otwiera łuk bagażowy. Pomaga jej się uratować jej kolegą. Ja trzymam się pasów w otwartym samolocie, podcho...
~M | 26 Lutego 2024, godz. 23:29r. | Lądujący samolot »

Wybuch u rodziców : To był bardzo dziwny sen i zapamiętałam go bardzo wyraźnie, co mi się raczej nie zdarza. Przyjechałam do rodziców w odwiedziny, ale ich dom był zupełni...
~ella | 23 Marca 2023, godz. 8:06r. | Wybuch u rodziców »

Lot bez odprawy: Sen rozpoczął się na lotnisku, gdzie byłam z moją mamą. Obie miałyśmy bilet, moja mama miała bilet nie na swoje nazwisko, chciała lecieć w zamian za osobę, ...
~Aga | 1 Grudnia 2022, godz. 12:03r. | Lot bez odprawy »

Ocena: 3.99 6 (głosów: 25)
Podobne sny: Samochód, Furmanka, Motor, Bryczka,

Najnowsze komentarze (23):
  • ~Gość (21 Maja 2023, godz. 13:29)

Leżę na plaży i obserwuje swoje dzieci jak pływają w wodzie. Widzę lecące samoloty w szyku nad nami. Nagle dostrzegam czarny dym i widzę jak się wszystkie palą się i spadają, zaczynam uciekać z dziećmi i budzę się.
  • ~Gość (16 Lutego 2023, godz. 9:00)

Śniło mi się, że siedzę na podwórku u moich teściów i nagle nad głowami przelatują nam czerwone rosyjskie samoloty. Olbrzymie w liczbie 5.
  • ~Margaret (13 Października 2022, godz. 22:33)

Śniło mi się, że widziałam nisko latające trzy samoloty (pamiętam biały i czerwony kolor samolotu), każdy z nich zataczał z dymu kształty. Pierwszy samolot zatoczył kształt sznura, drugi serwetki, a trzeci serca. We śnie googlowałam co oznaczają kształty i wyszło, że Polska zakończyła sojusz z Włochami :D
  • ~Gość (9 Września 2021, godz. 21:42)

Stoję niedaleko lotniska. Startuje ogromny samolot pasażerski. Silniki pracują nierówno. Spada na mnie. Ciemność...
  • ~Gość (15 Września 2019, godz. 7:20)

Śniło mi się , że stoję na posesji moich rodziców i widzę dwa samoloty pasażerskie nad polami. Lecą nisko w przeciwnych kierunkach. Mijają się po czym jeden zaczyna się chwiać i spada, rozbija się. Czuję strach, że części z rozbitego samolotu uderza we mnie albo w dom rodziców. Nic takiego się nie dzieje. Biegnę na miejsce katastrofy, są już tam helikoptery. Pełno ludzi, część rozbitków żyje. Rozmawiam z dwoma dziewczynami które ocalały, ale są w szoku. Staram się je uspokoić i powstrzymać od gwałtownych ruchów. Ratownicy je zabierają.
  • ~Gość (4 Marca 2019, godz. 20:16)

mój powtarzający się sen to strach i panika we śnie, że nie zdążę na samolot. We śnie biegam po pokoju hotelowym i próbuję zdążyć spakować swoje rzeczy do walizki. Zawsze we śnie jest strach, że nie zdążę na samolot z powodu braku paszporu, nie spakowaniem bagażu lub błądzeniem po lotnisku i szukaniem samolotu.
  • ~Gość (17 Stycznia 2019, godz. 21:18)

Snilo mi sie jak samolot lecial do gory kolami
  • ~ona (29 Października 2018, godz. 7:22)

MIałam sen ,że stoję w środku miasta po obu stronach były kamienice i widzę na niebie kilka samolotów na początku myślałam ,że to może bombowce ,ale zblizają się i okazuje sie ze to pasażerskie 3 jeden jest bardzo wielki wpadaja na siebie a pozniej wszystkie spadają gdzieś za mną ...patrze a naprzeciwko na ulicy ktorej stałam zsuewa się wielka ciezarówka cała płonąca na mnie ...w ostatniej chwili odskakuje ..na niebie coraz wiecej samolotow jakims dziwnym sterowaniem wpada na siebie ..w miescie jest chaos..ukrywam się w podziemiach z moim chłopakiem i koleżanką ..wdychamy olejki eteryczne..maja nas chronic przed wdychaniem szkodliwego ..choć ja mam obawy czy nie zagłuszą tym samym zagrożenia.
    w miescie czuje się obco,wyczuwam zagrożenie , jest dużo arabów? patrzą dziwnie ..a moj chłopak co jakis czas odchodzi ode mnie patrzac co ciekawego maja na bazarze ..nie czuje sie bezpiecznie bez niego ich wzrok na mnie powoduje obawy..wczesniej ich nie było ..
  • ~Lukasz (19 Września 2018, godz. 0:03)

Snila mi sie eskadra samolotow lecacych w ciemnosciach bardzo nisko jeden przy drugim. Slyszalem dzwiek charakterystyczny dla bombowcow i widzialem je wszystkie przelatujace nade mna.
  • ~Gość (1 Maja 2018, godz. 8:30)

O dziwo w samolocie było kino. Byłam tam z mamą i siostrą. Szukałam okularów 3D, dlatego wychodziłam z samolotu, gdy miał włączone silniki. Strasznie się bałam, że mnie wciągnie. W końcu okazało się, że okulary były przy ekranie. Pamiętam też dokładną cenę jaka mi się pokazała za bilety 180 zł.
  • ~Dorota (16 Marca 2018, godz. 8:20)

Samoloty.Dużo samolotów-ze 20 ,może więcej.Przelatywało nad moim domem,dość nisko ,bo tuż nad dachem.Po czym ujrzałam przez okno coś w rodzaju części rakiety i lecącego czegoś koło niej.Tuż nad podwórkiem, jakieś 10 m .To coś /tak jakby druga część rakiety/ próbowało ją zepchnąć z toru ,i w pewnym momencie obie części zaczęły wirować i spadły w ogródku,koło domu.Wielki huk,ogień,oczywiście uszkodzenia ,jak na wojnie.Przeraziłam się ,zaczęłam uciekać ,krzyczeć./w rzeczywiście kręciłam się w łóżku/. W dalszej części snu to miejsce upadku było jakby wyłożone schodami,zarośnięte- tak jakby minęło ileś czasu po zdarzeniu.Ja próbowałam tam iść ,ale coś mnie trzymało.Nie umiem do końca wyjaśnić.
  • ~Inka (9 Marca 2018, godz. 11:20)

Śniło mi się, że stałam w oknie mojego mieszkania i widziałam jak spada samolot i rozbija się. Wskutek tego nieznacznie uległa naruszeniu konstrukcja ładunku. Była akcja ratownicza, ale ja nie widziałam żadnych ludzi. Potem kiedy akcja się zakończyła strażacy stwierdzili, że mogę wejść do mieszkania. Gdy tylko weszłam do klatki spadł kolejny samolot, tym razem trafił w budynek, do którego weszłam, przebił się nieznacznie przez sufit i zawisł nad moją głową. Wtedy się obudziłam.
  • ~Paula (19 Lutego 2018, godz. 9:52)

Bylam z facetem w poczekalni na odlot pytalismy nawet o godzine odlotu jakies dwie kobiety kture stwierdzily ze mamy jeszcze 40minut. Czekajac na ten samolot mialam sporo kostek masła w walizce i jedna mi sie zdeformowala wiec rozwinelam ją zeby ja uksztaltowac a okazalo sie to pyszne ciasto maslane ktorym zajadalismy sie z facetem ze smakiem. Dodam ze nagle atmosfera zrobila sie romantyczna polmrok tak jakby swiece.. Co to oznacza?
  • ~Grześkowiak (3 Lutego 2018, godz. 7:47)

Brałem udział w eliminacjach do wyścigu formuły . W wyścigu brało udział po dwóch zawodników. Jechałem ja i mój dawny kolega z wojska. Ja wyścig wygrałem.
  • ~Jana (27 Grudnia 2017, godz. 11:12)

Snilo mi sie, ze z wysokiego pietra widzialam przelatujacy obok wiezowca w ktorym bylam samolot pasazerski. Dziwne to, bo tam nigdy tak nisko samoloty nie lataja.
  • ~AleksandraJ (14 Listopad 2017, godz. 1:09)

Śniło mi się ze przelatuje z moim mezem przez szczelinę w budynku, po czym sie wznosimy ja sie okropnie boje i z zamkniętymi oczami wtulam sie w mojego męża zwinięta w kulkę on mnie obejmuje głaszcze i przytula bardzo mocno.
  • ~Miro (13 Października 2017, godz. 6:12)

Śniło mi się że wraz z bratem wchodzilismy na jakaś górę, była noc a daleko w dole leżało jakieś miasto. I jak weszliśmy na sam szczyt z zza głowy przeleciał olbrzymi zdaje się pasażerski samolot (nie jestem pewien czy palił się) ale obracał się jakby na plecy i spadał na te miasto w dole góry. Ja cały czas podążałem za nim wzrokiem aż spadł w dół na te miasto(było to tak trochę jakby w zwolnionym tempie) i wybuchł a przy tym doszczętnie zniszczył miasto, bo po tym miałem coś w rodzaju zbliżenia na zgliszcza miasta. W myślach we śnie pragnąłem żeby się nie rozbił lecz i tak do tego doszło.zastanawiam sie co to mogło wróżyć. Dodam że jestem w trakcie rozpoczynania własnego biznesu i mocno się tym stresuje i nie wiem jak to wszystko się potoczy. Góry dziękuję i pozdrawiam.
  • ~monika (7 Kwietnia 2017, godz. 10:35)

Szłam z koleżanką ulicą, nagle zobaczyłyśmy jak zza dużego wieżowca zaczęły spadać szczątki samolotu. Płonęły i było dużo dymu. Udało nam się uniknąć obrażeń, ale na moich oczach śmigło przygniotło całkowicie mężczyznę.
  • chybaja (19 Stycznia 2017, godz. 14:59)

Śniło mi się, że jechałam rowerem z moimi siostrami i chłopakiem. Nagle jedna z sióstr zawołała żebym telefon wyciągnęła bo nisko samolot leci i mam to nagrać, no i ten samolot bardzo nisko leciał aż za nisko, i nagle zaczął przecierać się o ziemie aż się rozbił o jakieś magazyny i wybuchnął. Byliśmy może jakiś kilometr od tego i z niego zaczęły odpadać jakieś części które leciały prosto na mnie aż cudem zdążyłam uciec. Z interpretuje mi ktoś ten sen? Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedniej frazy co do tego. Pomocy..
  • ~AmyLynnLeeFan2409 (22 Kwietnia 2016, godz. 22:24)

Podszedł do mnie ojciec i wskazał palcem samolot, który zostaje zestrzelony i on spada na moje podwórko. Zaraz słyszałam tylko strzały, ojciec kazał mi iść do domu a ja zobaczyłam, że mam w rękach karabin. Podbiegłam do brzmy i zaczęłam strzelać do wrogów.
  • ~Karolina (24 Stycznia 2016, godz. 8:53)

Było wesele i samolotem wylatywali goście. Ja tylko widziałam ten samolot z daleka. Nagle w powietrzu pojawil się drugi mniejszy samolot i stracił panowanie nad maszyną i poleciał w stronę tego drugiego i ten z gośćmi zaczął się palić i spadł koło mnie. Zaczęliśmy ratować ludzi i kładli mi ciała na tak jakby skuter z leżanka i gdy położyli mi kilka ciał pojechałam razem z wujkiem do szpitala. Ciężko tam bylo dojechać potem wujek gdzieś się zgubił z cialami i nie chcieli nas wpuścic. W końcu się znalaz i przepuscili nas. Potem nagle pojawiłam się przy rozbitym autobusie i wyciagalam ciala z niego. Po całej akcji wszyscy znikłi przyjechali jacyś ludzie z ministerstwa z którymi potem ja kilka osób i oni jechalismy winda i dowalal się do mnie jeden z nich i gdy wychodzilismy dał mi sto złotych nagrodę za drugie miejsce ja zapytałam się kto zajął drugie miejsce i oddalam je chłopakowi z którym potem rozmawiałam o tym co się wydarzyło.
  • ~Dariusz (17 Stycznia 2016, godz. 21:51)

Lecące samoloty 6 samolotów po 3 w grupie 3 były jasno zielone a 3 były ciemniejsze. Zatrzymały się i zmieniły formacie i szybko odleciały.
  • ~Lena (31 Października 2015, godz. 19:18)

Śniłam... Będąc na jakieś polanie, dużej wolnej przestrzeni z moim partnerem widziałam w oddali miasto i spadający na nie samolot dziobem do dołu. Uderzył w ziemię i zaraz później osunęły się dwie wieże kościoła, runęły. Do polany zaczęła docierać potężna fala uderzeniowa kłęby dymu i pyłu. Leżeliśmy na ziemi z głowami w trawie. Krztusiliśmy się dymem. Później się obudziłam. Ktoś może pomóc w interpretacji tego snu? Nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z czymś podobnym...
Opisz swój sen lub dodaj komentarz »

Znajdź symbol w senniku

System interpretacji snów

Ostatnie komentarze

• Tańczyć Tańczyłam ze swoim synem....
  • Pasożyty Śniło mi się, że w lewej ręce miałem mała ranę i wychodził z niej pasożyt, coś w podobnie...
  • Robactwo Pojechałam na urlop z koleżankami. W pokoju hotelowym był trup, a w innym, w toalecie widziałam ...
O nas | Mapa strony | RSS | Kontakt | Regulamin | Polityka prywatności | Informacja o cookies